Thursday, February 18, 2010

-Kenang-Kenang- episode 2

salam to all!

aih bangun pagi jek kol 9.isshhh bila nak tukar ke 'lepas subuh tak payah tidur?'.dengan tak bersemangatnye lagi coz my hp dah pun dihantar teruusss ke bengkel.aarghh akak tu boleh pulak cakap kat aku,

"lambat sket ek siap hp ni sebab kitorang akan hantar minggu depan".dengan muka slumber plumber dia inform kat aku.

aku rasa cam.....


aku respond,"ni nak keje ke tanak keje.mentang2 still ada warranty lagi hp tuh".ok fine ni dalam hati aku jek sebab tadek mood nak balas2 respond dengan akak tuh.sial!

"nanti da siap kitorang call ek".dah habis tuh takkan aku kena datang tiap2 hari kat kedai ko ni kot?hisshh.

tak habis2 lagi pasal hp aku ni dari last entry.huhu:(



ok sepertimana yang telah di janjikan(eh ada ek?)saya akan berkongsi serba sedikit sebanyak(term baru nih)tentang apa yang boleh saya kenang or ingat bila berada di Mekah..:-)


1. naik bus dari Madinah ke Mekah selama 4 jam.i rasa tak lama mana pun sebab duk asyik sangat tengok view kat luar.best!dan2 nak dekat sampai destinasi aku boleh tertidur lak.bingai!

macam ni lebih kurang view dia




buat korang mengantok ke tengok view ni?hik3 aku tak pun.

2.sampai jek kat Tanah Haram(tanah halal dengan haram lain tau)terus bus tu bawa kitorang pergi hotel.ye la memaseng dah lapar gila kot.lepas makan,masuk bilik,siap2 pergi buat umrah.kol 10pm masa tuh.dengan aku mengantok lagi.dugaan..

3. sama kesnya macam kt Madinah.jubah2 perempuan arab ni.perghhh lagi dahsyat dan menarik perhatian.dengan ada manik2 labuci2 lagi kat selendang la,belakang jubah siap ada tulis Chanel,Gucci..hehe Malaysia ada ke yang pakai macam tu?tadek kan?..;p

4. lepas buat tawaf sunat lepas breakfast,mama dengan abah mesti nak pergi beli nasi arab kat tepi hotel tuh.lepas tu terus tidur memaseng.hik3

5.hotel?nama dia hotel al-massa.not bad la just layanan dia tak sehebat hotel kat Madinah.wak indon yang serve kitorang.tapi makanan memang semua best!seriyes!

6. bilik hotel pun luas lebih kurang jek dengan hotel kat Madinah.tapi aircond tak boleh nak adjust.24 jam sejuk gigil macam tu jek la.dah la kat sana musim sejuk 22 darjah celcius.perghh padan2.


kemas sebenarnya bilik ni just aku tak nak riak!haha apa kes?

7. pagi2 selalu gak la beli makanan burung masa nak pergi masjid.ada perempuan2 arab kulit hitam jual.satu bungkus=1 riyal.macam seringgit jek aku rase hihi.


meh cni burung.krrrruurrr krruu.eh buat panggil ayam lak

8. malam2 kalau masing2 tak penat or malas(selalu abah yang malas.hehe)kitorang pergi shopping laa mana lagi kan.malam2 best sebab ada lampu(logik ke reason nih?)

barang2 diorang kan.pergh toksah cerita laa betapa 'murah'nya kan.kalau kat mall memang laa.





9. sometimes pagi2 pun kitorang dah start aktiviti jalan2.orang arab ni rupa2nya ikut suka hati dia jek nak buka kedai kol berapa yang dia nak.kitorang pergi kul 10 lebih pun tak bukak2 lagi.last2 pergi makan kat food court orang melayu.ada jual roti canai.kagum tau!



satay kat Mekah?kagum!

10. ok one more thing i dapat kawan indon baru.nama dia Yanti.dia kerja sebagai maid kat Jeddah.terborak sama2 pun sebab masing2 duduk diam2 atas carpet sementara nak tunggu Isyak.sambil makan kurma and minum air teh.hik3.sempat ambil gambar senyap2.takut majikan dia tak bagi ambil gambar si Yanti nih.

tak tanya lak si Yanti ni ada FB ke tak.rasa cam tadek jek.ni mama inteview tanpa rasa takut akan wanita berjubah hitam itu.dia duduk atas kerusi.korang jangan ingat majikan dia ni gergasi lak.


okeyyy enough ek?letih laa lepas type nak letak gambar semua segala.hik3.nanti i buat part 3 lak.banyak ni nak share.memang best pergi tempat untk beribadah ni.selain tu boleh tengok macam2 ragam orang kat sana.:-)



p/s:masa type entry nih at the same time aku keluar masuk bilik aku ke laptop abah aku nak print resume.letih gak even tak jauh sangat pun.haha.


3 comments:

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

macam cun jer Yanti.ada macam Nurkasih tak?wakaka

Miss Fireflies said...

haha tadek2 nur kasih ni.dia ni maid bukan nur aminah okay.;p

Nabiel said...

cm menarik jek~
bler ntah dpt smpi snie~