Thursday, April 01, 2010

Hehehehehe =D episode 3

salam.



eh eh banyak lak episode entry ni kan..cam tah hape2 jek.hehe..ha tengok tu duk hehehe lagi tuh....dah2 stop2..=p


ok before apa2 kan,siapa2 yang ada rasa nak baca entry yang episode 1 and 2 boleh click sini ek....episode 1 dan episode 2

tu pun kalau rasa nak baca la kan...kalau tak nak sila teruskan pembacaan anda untuk entry ini ye.terima kasih....waaa macam suara perempuan dalam flight kan??eceeehh=p


so macam biasa la kan bagi mereka2 yang selalu baca entry aku yang berepisode macam ni(terima kasih ek korang!!!) mesti da boleh agak cerita yang sama kan...

yupp ni cerita yang sama berlaku di tempat yang sama cuma keadaan berbeza2...ngeh ngeh ngeh..=p


kejadian ni berlaku bila aku mengajar subjek PTI tahun 4 di mana aku suruh mereka2 ni buat latihan yang aku dah tulis comel2 lawa2 cantik2 kat white board.hehe panjang betul explanation.


and then memandangkan lepas kelas terus lunch and solat,maka mereka2 ini agak teruja laa nak siapkan awal2..konon2 nak solat duduk saf depan sekali...alhamdulillah....even ada yang keluar awal sebab nak makan and nak main2 dulu before solat...isshhh3


so aku pun tunggu laaa mereka2 ni siapkan dengan selamber plumber aku kata,


"salin soalan2 ni dan siapkan dan hantar hari khamis(hari ni la kan).kalau tak siap salin tak payah rehat, tak payah makan,tak payah solat"




so semua cam buat muka ala2 rajin nak salin soalan even ada yang buat tak tahu jek..isshhh...time aku tunggu sampai pukul 1 lebih tu ada laa seorang murid lelaki ni lambat sikit salin soalan..maklum laa dalam jawi kan..so aku tunggu dia..and then ada kawan perempuan lalu depan dia then terus murid lelaki ni cakap,



"tipah,(bukan nama sebenar) jangan pergi..sunyi......"..cakap tu sambil mata still kat buku tulis sambl salin soalan.

yang si tipah ni buat bodoh jek sebab dah tahu perangai budak2 lelaki dalam kelas dia ni agak nakal and degil and main2...hehe...dia pun malas and tak kuasa nak layan kannn..





dalam hati aku,

"eh budak ni.boleh lak dia cakap cam tu..nasib baik mereka2 ni kecil lagi,kalau dah besar2 cam aku ni....sure si perempuan akan reply,


"ohhhh ye ke u sunyi?sama la kita.meh i temankan u buat kerja yee"....hikhikhik...sambil tergelak gedik aku type entry ni.=p


nasib baik si tipah tak balas cam tu..kalau tak......aku terus report kat parents mereka.hehe


time tengah tunggu tu si murid lelaki ni suka borak2 ngan aku rupa2nya....ye la tak nak sunyi kan sebab kawan2 dia semua dah keluar kelas...dia jek yang terhegeh2 nak salin soalan...hahah..


so last2 siap juga laaa soalan dia salin tu..tak tahu la aku mereka2 ni dah siap belum kerja sekolah yang aku bagi hari selasa tu=D






p/s: eh tadek pic laa entry ni sebab lupa nak transfer dalam lappy..heheh busy beb..next episode i letak pic ok..=D



1 comment:

enjelinajolipit said...

hahahhaha!
lenkali bawak la radio pasang lagu hape2 dalam kelas. xdela sunyi