Thursday, June 17, 2010

In The Box :-(

salam.


adeehhh demam.tolong2.ada hati nak buat entry baru lak tuh.cisss.....suara dah sengau.dah tak boleh nyanyi..eh eh apakah kaitan?aku bukan penyanyi mahupun penglipur lara...



dah2 stop..



hmmm kenapa eh tulis in the box tu?jeng3..ekeke (sambil keluar suara sengau tomok)..hahahha


ada ni nak cerita sikit.aku asyik cerita pasal orang sekeliling aku jek kan.la ni nak cerita pasal aku.ah mamposss ah sat g aku bebel lagi panjang.hihi




**********************


when i was 11,i wrote a poem.about my favorite teacher.i wrote it in the waiting room at my mum's office while waiting for her to go back home.


after i finished writing it,then we went back home and i showed it to my sis.then she said,




"eleehh ni mesti ambil siapa2 punya sajak ni.takkan laa angah tahu buat kan?"





ok damn!





after that moment,i swore to myself that i would never ever involve myself in writing a poem again even my friends asked me to do some more.




so i gave up.i hate poems and stuff.i hate being teased and laughed and did not get anyone in my family to believe what i did.so.......dah mindset ah dalam kepala aku.taknak faham,taknak tahu,taknak tulis,taknak cuba,taknak percaya puisi semua bagai.aku benci!




so ada siapa2 yang selalu kata aku selalu tak faham ke,selalu lambat faham ke pasal puisi ni.....aku minta maaf laa...bukan aku taknak.sebab..................dah mindset ni susah.aku la.kalau dah mindset ni susah dah nak setting balik.payah...





ada jek puisi aku.banyak.tapi aku tak pernah suruh orang baca.dah serik.ditertawakan.darah daging aku sendiri pun taknak percaya apatah lagi orang luar.



in the box.....aku laa yang dalam in the box tuh.dengan poems aku yang kata mereka entah apa2.so aku taknak keluarkan.biarkan jek dalam tu.



memang laa tu zaman dulu.dah lama berlalu kan.ye la budak kecil buat puisi??hellooo siapa nak percaya kan?tapi ada jek ni anak murid aku buat.aku tengok sempoi gak.sebab tu laaa tiba2 aku teringat akan box aku...hmm tu yang tulis sini.










ok sekian entry emo + demam....aaihh tak larat aku..dah lama tak demam...huhu:(









p/s: kenapa aku privatekan blog?aihh kang emo lagi aku....




1 comment:

butterflies Lovers said...

alahaiii sweet nyer~
aku penah gak buat poems.. tapi aku tak penah tunjuk sape2..
TAPI~ aku penah hntr kat satu majalah.. ngeeee~
di publish beb! aku suke! aku suke~ hehehe~
tp skng jiwa dh tak sensitif la, dh tak jiwang..