Thursday, July 29, 2010

Mystery? =D episode 2

salam.




haaaaa apa lagi yang misterinyaa miss fireflies oit?



kamu semua kena baca entry yang
ini dulu kalau nak tahu yang episod 1.aku cakap kalau nak tahu kan...so ada pilihan yee di situ.tak wajib.



oh ada lagi yang misteri pasal aku yang bukan artis ini.pasal nama aku dalam FB.ceh.ingat apa dia.




alaaa cuba kamu tengok kat sebelah kanan blog ni kan ada FB badge aku.apa nama aku?apa?tak dengar?





*bongok laa kalau kamu semua jerit tiba2.aku tak dengar.lalala*







haaaa ye la tu..yang itu laaa nama dalam FB aku.so?whats up with that?tak bolehkah?






MARKONAH AWANG






ni ramai yang bertanya pasal konon2 kepelikan dan keganjilan dan dan dan...kelawakan nama itu.semua peringkat umur kot tanya.sibuk ah.dari family aku ke cousin2 pakcik2 aku ke kawan2 aku ke guru2 di sekolah dan SEMESTINYA YANG PALNG BANYAK TANYA IALAH ANAK2 MURID AKU.ok dapat gambaran kan macam mana mereka ni tanya.



"cikgu,FB cikgu nama markonah awang kan?bukan ke nama cikgu suhada ke?"

"weh asal nama ko jadi markonah awang doh?puas aku duk fikir siapa laa minah yang aku selalu nampak online FB ni.nak tanya segan.haha
".........binawe punya kawan.ekeke.

"saya tahu dah cikgu,FB cikgu apa.markonah awang kan?kenapa markonah cikgu?"

"ko dapat dari mana nama markonah ni?awang aku pernah dengar la.cam nama mamat di kampung2
"...oh sangat tak sayang mulut kawan aku seorang ini..

"cikgu markonah.hari ni start saya panggil cikgu markonah ye"
"jangan nak mengada.markah ujian cikgu ptong 20 markah
"...haha gila syaiton aku..

"angah,awak dapat dari mana nama markonah ni?tak pernah dengar pun"..sambil mata tak lepas dari hadap screen laptop tengok page FB aku.

"puas saya cari nama cikgu suhada dalam FB.tadek pun.ameena cakap tadi nama FB cikgu markonah awang.ye ke?siapa markonah tu cikgu?"









aahhhhh enough2..*sambil tutup telinga.....dengan mp3 aku.hikhik*





adehh aku MALASNYAAAA nak explain berkali2 kat mereka ni tau.ye laa sebab mereka nak tahu kan.so memang laa tak salah.just sometimes i feel like......dah2 stop asking me about my name on FB.cuba kamu tanya cikgu topik apa keluar exam bulan august nanti ke apa ke.



ok mari sini saya bagitahu yee....nama markonah tu dah lama dah guna.since zaman guna friendster lagi dah.zaman2 matrik dulu2.*apa itu friendster?berlagak sebab dah ada FB blog twitter tumblr FS*



sooo....nama itu aku reka jek sebenarnya.aku pun seriously tak pernah dengar nama itu.tak tahu laa if ada orag pernah dengar kan.dalam FS aku ada orang tanya cam pernah dengar nama itu dalam drama tol gate girl.ye la kot.aku tak tahu laa..kebetulan cam real kot nama itu.hehe



yang awang tu memang aku plan awal2 dah la.memang nampak betul2 kampung kan.kalau budak lelaki yang kita baru kenal tapi tak tahu nama,kan selalu makcik2 pakcik2 kat kampung panggil awang jek.kan senang :)




dulu aku pernah tukar nama aku dalam FB jadi tikar terbang.motif???unknown.sebab tu jek yang terlintas dalam otak aku tiba2 bila aku plan nak tukar nama.lepas tu baru aku tukar kepada markonah awang and kekal laaa sampai la ni..











okeh?faham?ada lagi nak tanya?ok fine.aku tak nak jawab apa2 dah lepas ni.letih tau tak.

















p/s: have you guys seen or read my entry about my love?hehe coming soon Kuekuatsheu :)

2 comments:

chah~ said...

hahaha


kuekuatsheu yg kale merah??


hakhakhak

Kumbang Jingga said...

markonah awang ni nama mcm nama awek dlm citer tol gate girl