Thursday, January 06, 2011

Hehehehe =D episode 14

assalamualaikum.

malam dah sini.baru bangun tidur terus sakit kepala.hujan 4 hari beb.suara aku dah macam radio rosak jek ni.kalau 3 hari aku tak update itu sangat normal.mesti 3 hari.tak tahu pehal.paling lama seminggu jek.jangan rindu rinduan ye.haha.

oh dah episode 14 eh?ni bukan sambungan sangat macam telenovela tu.yang entry macam ni selalu sambung tapi bukan cerita yang sama.ini info untuk makhluk2 yang baru follow aku ye.heh.yang dah biasa follow dan baca tu dah biasa kot and dah tahu aku nak cerita pasal apa.

tahun ni aku ajar English darjah 2.ehem ehem berdehem kalau boleh nak kuat lagi ni.bukan apa.sakit tekak aku nak kuatkan suara.mula2 kelas jek.bila dah tengok aku garang membisu memasing.dengar bunyi kipas berpusing jek. 0.o ok tipu.on aircond sebenarnya.

tadi aku ajar singular and plural.ok diorang dah faham sebenarnya.dah belajar dari darjah satu.saja lah aku nak tengok diorang ingat ke tak.ada satu soalan yang aku bagi.suruh tukar semua plural words kepada singular.wah masing2 semangat berkobar2 ni tulis.konon lumba siapa cepat siap boleh rehat awal.

dah siap jek aku check.semua jawab ok jek aku tengok.banyak yang aku mark betul lah.contoh,

classes jadi class
glasses jadi glass
mangoes jadi mango
children jadi child
men jadi man
babies jadi babi....errkkkk aaaaa???

"ye lah kan teacher kata kena buang e dengan s"

"ye ye tapi bukan kena tulis babi.baby la..b a b y.."

"oh saya pun pelik tadi.kenapa jadi babi...."


okeh aku yang salah eh?lalai kejap dalam kelas.haha!


p/s: tunggu 7 January...aihh mengantok dah ni.




4 comments:

kembatolo™ said...

hahaha. ticer careless.. adoyai~

ARC™ said...

hahhaha sumpah lawak...tp pelik gak sbb irregular noun dia boleh buat btol (child) tiba2 yg senang babies xleh lak wat btol

Miss Fireflies said...

panda: sebab yang child tu aku dah siap bagi contoh kat whiteboard..hikhik

Aujinz said...

aku cuba membayangkan cikgu kelip kelip mengajar di depan..


err...
......
......
......

Teacher, may I go out?
koh koh koh