Tuesday, February 15, 2011

Not a Spoiled Brat..:-)

assalamualaikum.


hai semua!wah macam greet kepada peminat2 gitu.pergh.nyampah.

sebelum terlupa.Salam Maulidur Rasul.nasib baik aku bangun awal hari ni.dah siap kerja sikit boleh pulak aku landing sambung tidur pukul 830 am.aish.jangan tiru2 perangai aku eh.

rasa macam dah berterabur pulak entry2 aku dalam blog lately ni.kejap2 happy.kejap2 moody.kejap2 share gambar.eh bukan kejap2 dah aku rasa.macam dah banyak sangat ni.kan hari tu aku ada cakap aku akan kembali membebel kan?

jeng jeng jeenggg..*bunyi doraemon keluarkan sesuatu dari poket depan dia*

okeh sudah2 lah tu merepek cik markonah oit...

nak cerita pasal anak nakal yang manja.woh!apakah?dah la anak nakal.lepas tu manja pulak.ngengada sungguh.nyampah.aku ke itu?opsss..

ye la memang tak dinafikan.aku ni memang nakal.jahat?entah la.tadek pulak aku rogol orang kan?manja?bukan tahap manja dah ni.gedik kot.tapi itu perangai aku masa sekolah.sekarang?oh tidak lagi!saya bukan anak nakal yang manja itu.ecece...

life aku sekarang banyak betul dugaan.it includes everything.sampai aku rasa dah penat sangat.nak capai apa yang aku nak.aku rasa macam dah berputus asa.rasa macam nak duduk rumah jek.tak nak buat apa2 dah.betapa tak produktifnya!

tapi kan..bila renung balik..fikir betul2 balik..dugaan susah sikit pun aku nak melenting kan?buat apa?apa aku dapat?nak compare zaman mama abah aku dulu.pergh kau.lagi susah dari aku.anak2 sekarang ni,termasuk aku la,senangnya kemain.semua nak.semua dapat.

kalau abah dulu.dengan pergi sekolah jalan kaki lagi.kecik2 tak dapat tengok arwah datuk aku sebab abah lahir jek arwah datuk meninggal sebab kanser.lagi susah woo nak sara hidup.tapi tengok sekarang?senang dah.dah berjaya.dah kahwin.dapat anak2 yang comel dan nakal macam kitorang.yang tak dengar kata..

berbaloi tak?

ermm..kalau mama dulu.sanggup tak sambung study sebab nak jaga adik2 yang masih sekolah lagi.pergi cari kerja.duit dapat bagi tok aku.suruh belikan barang2 sekolah pakcik2 aku.hasilnya?mak aih.semua kerja oversea kau!gaji beriban.cukup 7 keturunan.adehh...tercabar pulak aku bila dengar kisah susah diorang dulu2..

dah tu aku ni?apa yang tak cukup ni?errr...kasih sayang?dah jangan nak merepek.orang yang lahir2 tak ada mak bapak tu lagi sadis kot.aku ni kadang2 memang tak bersyukur kan?erghh..

mama abah dulu susah2 pun boleh jek berjaya.aku?yang cukup makan,pakai,tempat tinggal ni?tak boleh move on ke?

yup.i'm not a spoiled brat anymore...kalau spoiled pun at least aku pandai jaga diri lagi..:)




p/s: ha?tukar emo pulak ke entry aku?huhu.



No comments: