Thursday, December 15, 2011

Macam Macam Hijab.

assalamualaikum.


zaman sekarang kan banyak gila siot sial siol style hijab.tudung bawal, shawl, pashmina, tudung lilit, tudung indon,tudung siput, tudung tuala.haha tu semua aku yang gelarkan sendiri mengikut citarasa aku.yang famous now yang style hana tajima tu kan?ok ok aku faham sebab aku pun pakai tudung style tu.LOL


yang aku nak cerita sini ialah pasal penilaian seseorang terhadap orang yang memakai hijab yang bermacam2 cara.satu hari tu kan aku duk lepak layan timeline twitter.kadang2 jek aku tweet.oh ok tipu kot.selalu jugak la merepek2 dalam twitter.tiba2 kan aku nampak ada seorang hamba Allah ni dia retweet something.dia lelaki.yang post tweet tu pun lelaki.bunyi dia lebih kurang macam ni..


"orang yang memakai tudung hana tajima lebih cenderung untuk curang berbanding yang memakai tudung bawal"


ok lebih kurang lah tu.hambek kau.macam tu sekali dia tweet.tadek la dia tweet dia ada buat research ke survey ke ambil dari mana2 source ke kan.ceh sekali pandang jek ek mamat ni meluahkan perasaan.cilake.tapi kadang2 ada betul kot.haha. aku dulu curang jugak.dulu2 laa zaman muda mudi remaja hot kegilaan lelaki six-pack *ok propa* tapi dulu mana ada tudung hana tajima.haaaa nampak sangat nak menipu tweet mamat ni kan.tapi aku terselamat la sebab sekarang dah tak curang :)))


siap dia tweet specific lagi tu.TUDUNG HANA TAJIMA.amboih bang.pakai tudung yuna kira takpelah eh?tudung indon?memang tak curang lah ye?aku malas jek la nak share cerita pasal kawan rapat aku yang curang sedangkan dia pakai TUDUNG LABUH BESERTA SARUNG KAKI DAN TANGAN TAPI PERNAH EKSIDEN TUNGGANG MOTOR BERSAMA DENGAN TUNANG SENDIRI.aku nak tegaskan.TUNANG BUKAN SUAMI.so?fikir sendiri.memang dia tak curang tapi naik motor dengan lelaki bukan muhrim itu hape anak2?sebab terdesak eh?DIA TUMPANG SEBAB NAK BALIK KAMPUNG SAMA-SAMA.ok logik ke?lagi sekali.fikir sendiri.


tapi pemikiran dan pemerhatian orang luar ni lain sikit kan.asal pakai tudung labuh pakai jubah kalau naik motor dengan lelaki semua orang macam, "mesti suami dia tu".kalau yang pakai ketat2 sendat2 singkat2 naik motor dengan lelaki mesti macam, "tak lain tak bukan ah tu satu malam sorang laki".ini semua yang aku cerita dari pengalaman aku sendiri.yang aku nampak yang aku dengar sendiri.bestfriend aku dari matrik pulak memang bukan jenis pakai tudung labuh.tapi dia kahwin awal.22 tahun.selalu keluar uia malam2 naik motor dengan suami nak dinner.itupun pakgad punya curiga memang kaw kaw lah aku cakap.tanya macam2 sebelum boleh lepas dari gate durjana tu.


dia pun pakai tudung.pakaian pun tak sendat tak ketat tak singkat.just tak pakai jubah tak pakai tudung labuh.bole consider ke yang lelaki tu bukan suami dia?tak semestinya kan?sedih jugak la bila jadi macam tu.


aku tak reka ye cerita2 macam ni.isu ni dah lama aku nak luahkan.sebab aku tahu akan jadi panjang entry ni.so kena cari time dan mood yang betul.so now kau kawan jek lah dengan siapa2 pun.asal kau ikut perangai diorang yang betul.yang salah kau buang dalam lombong.yang elok yang bawak manfaat kau simpan dalam bank.hehe.


ni hadiah dari aku untuk santapan malam.kehkeh




lama kan tak gila glamor kat blog sendiri?haha rindu tak?




ok dah good night.


p/s: laptop aku stuck like hell dah ni.dah berapa kali aku hempas....atas katil.hehe.




1 comment:

Nabiel said...

sekarang pmpn pki tdung hanya sbb fesyen jek..bkn sbb ttup aurat..tk smua macam tuh,tapi kebanyakkannya.ye dak?