Monday, October 21, 2013

Review Cloudy with a Chance of Meatballs 2

this review is based on the first sequel that i have watched.

- entah kenapa aku rasa suara Flint dalam movie kali ni lain sikit.ke tukang alih suara tu dah bertukar kepada orang lain?ke orang yang sama?ke aku malas nak google?

- colour, grafik, watak2 comel dan skrip pun aku kira bagus jugak lah.memang sesuai untuk budak2 nak tengok dan bahasa yang senang faham.

- movement watak utama especially Flint,ayah dia dan Chester V tu aku suka.

- kemunculan watak Chester V yang kekonon scientist yang menjadi idol Flint sejak kecil ni aku macam musykil sikit.sejak bila kau ada?dulu tadek pun.

- aku just kagum dengan semangat menolong dan kesetiaan Sam kepada Flint.heeee~~

- yelah tak mungkin wujudnya raksasa berbentuk makanan.sebenarnya memang tak wujud mesin yang boleh mencipta makanan dengan hanya order ikut mesin.semua kartun lah!

- aku masih tak percaya Neil Patrick Harris tu untuk watak Steve si monyet.cisss

- overall cerita memang cliche.kemunculan Chester V tu pun aku dah dapat agak akhir dia cemana.nak tau gi tengok sendiri.

- aku tengok pun sebab yang first dah tengok so memang kena follow untuk sequel seterusnya.lalalala


p/s: ye pergilah tengok beramai ramai.tidak kecewa langsung.

1 comment:

Aujinz said...

aku tak pernah tengok yang first dan aku tak tengok lagi yang kedua... hua hua hua