Thursday, February 13, 2014

Putih

salam sejahtera *betulkan pashmina*

rasa rasa banyak tak benda or harta benda or barang2 korang yang warna putih?kereta?dinding?bilik mandi?baju?seluar?skirt?blouse?bag?laptop?phone?cadar katil?kasut?

ada eh?aku pun ada lah.haha

actually white color is not really my favorite color.currently i love pink and purple.i dont like green and yellow.somehow i feel like green is only suitable for grass, trees, sawah padi ke kan.ha yang tu aku suka.sayur ke.tapi hijau ni kalau kena kat baju ka seluark a tudung ka bag ka tak cantik.

ok itu bagi aku.

bercakap pasal putih.aku suka satu jek warna putih ni bila time majlis nikah ka resepsi ka.macam nampak bersih dan suci.yelah nikah kan wajib.time tu pulak kau nak pakai kaler yang kekonon color block.nampak sangat gedik dan gatai hang nak berlaki.tak menyabor.kakaka

dinding bilik aku kaler purple pastel.bilik air kaler macam rose in bloom gitu.kereta aku kaler hitam.handbag biru.jam kaler gold.mana eh barang aku yang pink?tshirt lah kot banyak pink.tak pun casing phone.

aku terfikir jugak.aku ni agak lah kan agak careless time makan.kalau nikah nanti time makan tu pakai baju putih...kena sentiasa berhati hati lah aku akan baju tersebut.aku jadi macam...tah.bukan fobia.tapi apa eh term psychology yang sesuai untuk orang yang kalau pakai or ada barang warna putih jek mesti resah gelisah takut kotorkan barang tu.macam gelabah.

lagi satu putih ni senang pudar.satu jek barang aku warna putih ni ialah telekung.sebulan sekali basuh rendam dengan clorox.

so....putih putih...be nice to me okay.only one day.please just one day.hihi

p/s : kain kapan pun putih weh!

1 comment:

Aujinz said...

ahhh.. ngengada... pakai jer laa.. cantik apa putih tue