Friday, October 17, 2014

Cikgu?

tak ada orang tanya pun kenapa aku nak jadi cikgu.aku minat sangat ke mengajar?

"dah besar nanti apa cita-cita kamu?"

"nak jadi doktor atau jadi cikgu!"

itu jawapan aku.doktor tu memang tak lepas lah kan.zaman dah berlalu dan ini kisah dah lepas.frust menonggeng kau takyah cite lah.

actually the only reason why i have really wanted to be a teacher is that aku nak merasa keadaan di sekolah kerajaan macam mana.by saying this masa aku sekolah rendah dulu aku dihantar ke sekolah private.padahal aku terkinja kinja nak ke sekolah biasa sebab tengok kawan2 aku pindah.but my parents tak bagi pun.mereput lah kau kat sekolah tu sampai habis UPSR.

bila dah mengajar kat sekolah biasa ni ohhhh baru aku tahu.tadek lah best mana pun environment nya.hahaha keji betul aku.kat sekolah biasa semua kena beli sendiri kat kantin sekolah or koperasi.kalau kat sekolah aku dulu kitorang beratur jek nak ambil makanan sebab semua dah dibayar setiap bulan.aku lah yang selalu tolong bayarkan kat cikgu bila mak aku hulur duit.

adik aku pun sekolah sama dengan aku jugak habis sampai darjah enam.eh kitorang pun ada UPSR lah kau ingat sekolah kau jek ada???

salah satu kelemahan aku bila sekolah private ni ialah aku lambat tahu pasal penggunaan duit ketika urusan membeli barang.yelah kat sekolah semua ada.nak beli aiskrim sendiri kat kawasan perumahan pun mak ayah aku tolong belikan.nilai duit tu memang aku tatau.sampai aku darjah empat ke lima baru reti beli barang sendiri.kalau tak hancussss la Math UPSR aku.LOL

ini kelemahan aku jek.orang lain ada cara lain.

kalau korang ada rezeki lebih nanti hantarlah anak korang ke sekolah private.nanti korang try compare.ok?ciaoooo!

1 comment:

Seroja Jingga said...

sudah kembali. moga sihat sihat ye :)