Tuesday, March 03, 2015

Cita-Cita

saya pun ada cita-cita jugak tapi pekerjaan saya sekarang bukanlah cita-cita asal saya.

banyak sangat cita-cita tapi saya ingat yang first jek.

sebelum tu saya nak kongsi apa cita-cita bekas anak murid saya masa saya mengajar kat Kuantan dulu.

dia murid lelaki.sangat handal bermain sukan squash.masuk macam2 pertandingan dalam berbagai-bagai peringkat.

tapi cita-cita dia nak jadi seorang jurulatih squash yang hafiz.maksudnya jurulatih squash tapi at the same time seorang tahfiz jugak.ok ini sangat rare.sekarang dia dah form 2.masih aktif main squash tapi tak tahu dia sekolah mana.

cita-cita husband saya masa kecik2 dulu ialah....nak jadi ahli bomba sebab boleh tolong padamkan api katanya.bila dah boring dengan cita-cita tersebut dia pun teringin nak jadi orang angkut sampah yang bertenggek kat belakang lori sampah tu.sebab katanya best berangin rasa macam boleh terbang lah apa lah.padahal busuk kot..

watak Draco Mafoy dalam Harry Potter tu saya pernah baca dalam magazine kan katanya masa kecik dia nak jadi fisherman.k nelayan lah kan?pelik2 sungguh cita-cita diorang masa kecik ni.

saya?dari dulu lagi nak jadi orang yang tunjuk arah time nak reverse kereta masuk or keluar parking.ikikiki tapi bila tak jadi tu setakat jadi time husband nak reverse kereta pun boleh.saje mengade.

"ha ok ok lagi lagi lagi boleh lagi ok ok boss undur lagi boss.ok oppp oppp"

ada siapa2 nak offer part time job ni kat saya?


4 comments:

Prince of Noob said...

cita2 saya pula nak dapat first kat ruangan komen huhu.

btw dah follow awak, kalau sudi followlah kembali :) - Noob

cEro said...

Cita-cita paling ulung aku pernah tanam ialah jadi doktor.
Tapi pemalas macam aku memang takkan dapat jadi doktor, itu realiti yg aku dah terima sejak dr kecik lagi...hahahah

Zyra Roxx said...

cita2 gua time kecik mmg mumbo jumbo. doctor, arkitek, engineer. not sure cita2 / angan2 mat jenin.
now cita2 nak jadi bini org je :3

Miss Fireflies said...

semoga jangan jadi lebih pemalas yee cero.

apa ni komen paling win aku pernah dengaq.cita2 nak jadi bini orang.yelah takkan bini beruang kot.kakaka