Sunday, May 02, 2010

Funny =D

salam.


i'll just go straight to the point.sharing my funny stories that i have been through.=p really make up my day yeeee..:)





script 1

hazwan comel (HC): "cikgu,sekarang ni pukul berapa?"
cikgu cute (CC): "sekarang pukul 3" sambil tengok jam di tangan kiri beliau.
HC: "kita balik pukul 4 kan cikgu?"
CC: "aah kenapa?"(bingung ke mengong?)
HC: sambil pergi ke arah kawan2 dia lalu berkata dengan teruja,"weehhhh lagi 1 mnit kita boleh balik daahh".
CC: (aiyaaakkkk ini budak)

*hazwan comel baru darjah 1 jadi jangan sesekali salahkan beliau(berkali2 takpe.keh3)*




script 2

CC: "ok kelas.ujian sirah untuk bulan april hari ni tak jadi.cikgu tak sempat nak fotostat kertas soalan sebab mesin rosak.kita buat isnin minggu depan k"
syahmi jepun(SJ): "haaaa?minggu depan ke cikgu?"
CC: dah mula rasa pelik,"yeee kenapa syahmi?"
SJ: "bulan depan dah 3 may cikgu.kira dah tak boleh laa buat ujian bulan april kan cikgu?"(muka penuh yakin dan kental)
CC: (aiihhh si syahmi ni...suka hati aku la nak buat bila.ngeh3)


*syahmi jepun ni darjah 4.pengawas.patut la kena muka yakin dan kental(bagus2)*



script 3

amirul riuh(AR): pergi ke dapur dengan tergesa2 ala2 cam dah nak terkucil.
saya cute (SC): "amirul cari apa?"
AR: "cari kain buruk" sambil cari2 lagi di dapur.
SC: "tiada kain buruk aa di sini" eh asal skema batu aku ni?
AR: "haaa mungkin yang di atas kepala atok itu boleh kita guna untuk lap air yang tumpah tadi"
SC: (time ni sumpah aku gelak sangat2 dahsyat kot)


*time aku tengah syok2 ada conversation dengan amirul tiba2 atok dia masuk dapur dengan towel ada atas kepala dengan kalernya seakan akan kain buruk.kaler brown kusam.hehe)*

**amirul baru 4 tahun.anak cousin aku.dia memang suka cakap bahasa baku so sebab tu la aku pun terikut2 sekali dan berkali2 gak la.ni mesti pengaruh kuat cerita hikayat putera syazlan di astro ceria...(aikk kantoiii aku ter tengok.TERtengok ek)**



script 4

kakak saya: "amirul kat sekolah belajar apa?"
AR: dengan yakin tanpa rasa jawapan dia agak lawak lalu,"belajar rajin2"


*bila cerita balik kat papa dia,papa dia kata,"ish betul betul.betul la apa dia cakap tu"*



script 5

ayah pembeli (AP): "tolong pergi beli charger nokia kat kedai handphone tu"
pembeli sengal (PS): "ok.duit?"
AP: "nah rm30"
PS: "ok"
AP: "cepat sikit"
PS: terus dengan slumber gak pembeli ni berkata,"nak nokia 10"
penjual cina: (tahan gelak)
PS: *blushing plus gelak2 malu*


*pembeli ni my cousin.baru habis spm.actually memang nak beli charger nokia.bila she found out yang charger tu rm10 jek,terus dalam hati berkata,(nak beli topup terus la)..so terus laa keluar ayat tersebut di atas perbualan tadi.ngeh3)*




script 6

SC: sambil mendukung arif lalu bertanya,"ni adik siapa amirul?"
AR: "ni adik arif"
SC: "ye la adik arif tapi adik siapa?"..aku mengharapkan jawapan lain sebenarnya.
AR: "adik arif la"..dia pulak yang yakin.
SC: "ok.mama arif mana?"
AR: "mungkin mama arif macam yang itu"..sambil tunjuk ke arah kelibat seorang wanita di depan kami melintas dekat ruang tamu.


*arif adik kepada amirul.amirul abang kepada arif.wanita tadi adalah mama mereka.sekian*







okeh tu jek story aku.

mari sambung buat paper ujian sirah tahun 4...okay tipu..mari mula buat paper sirah.sebab kantoi tengok faizal tahir kat AIM tadi.hikhik









p/s: if tak lawak and tak funny stories aku,kamu semua pergi blogwalking di blog lawak yang lain yeee...hehe peace!








7 comments:

~ Ann ~ said...

aku sesat di sini.. Puas suka sal kambing tadi.. Sambung lak sini.. awakakakakakak.. adeh sakit jantung aku.. tolong!

s A i F u L z A k W a N ® said...

weh..serius lwk cite ko ni...
hahahahaha..
terbaek la..

gooseberries said...

haha.. mmg klakar.tq sbb bg aku ketawa time bosan2 nie..hee =)

~Sinari harikU~ said...

what a wonderful life to be a kid...jawapan yang sepatutnya dapat penangan kalau org2 tua maca kita ni cakap tapi amat mencuit hati kalau kids yang cakap kan?

sweetla...teringat peristiwa siang tadi...err..maghrib tadi...jom p blok saya...hehehe...

enjelinajolipit said...

ini bukan lawak bodo!
ini lawak inesen.
sekian


amirul, syahmi, awak sila isi form raja lawak ok!

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Lawak plus sangat comel.Hahaha.Budak budak memang adorable

safiyyahosman said...

hhihihihi..
ragam budak sekolah..
adeh..lawak..